De training Vrouwenkracht is een vervolg op de acht wekelijkse trainingen In Holland staat een huis. In de training Vrouwenkracht bespreken we thema’s die vrouwen sterker en zelfbewuster maken en praten we over hoe om te gaan met de stress en andere gevoelens in het AZC. Minimaal 1x per maand.

Bedoeld voor vrouwen:

• met een verblijfsvergunning maar wachtend op een huis.
  • nog geen status hebben of geen kans op een status. Op een positieve manier bereiden we de vrouwen voor op (mogelijke) terugkeer naar en op een (nieuw) leven in het land van herkomst.

In Vrouwenkracht geven we de vrouwen hoop, geen hoop op een status, maar hoop dat je in je thuisland iets kunt betekenen, een nieuwe start kunt maken.

In de training laten we ze zien dat ze hun kracht kunnen gebruiken om een nieuwe start te maken in het land van herkomst. We maken ze bewust dat ze het hier nieuw verworven gedachtegoed en de kracht van vrouwen kunnen verspreiden en de levensomstandigheden in hun eigen land kunnen verbeteren. Hierdoor krijgen ze hoop en wordt het accepteren van de terugkeer groter.

Vrouwenkracht

Waarom Femina?