Over Femina

Achtergronden

Op deze pagina artikelen, rapporten en readers die beslist het lezen waard zijn. De readers hebben een PDF format en zijn te lezen met behulp van de Acrobat Reader, deze kunt u hier gratis downloaden.

• Zelfbeschikking bevorderen binnen migranten- en vluchtelingengemeenschappen.
  •
  • Vrouwelijke  statushouders en gemeenten over kansen en belemmeringen bij arbeidstoeleiding.
  •
  • De huidige conceptwet Inburgering werkt vooral voor de ‘kansrijke migrant’, schrijft gastcolumnist Ilias Mahtab. ‘Met name kwetsbare nieuwkomers hebben meer afstand tot de arbeidsmarkt en dreigen voor een lange tijd in de bijstand terecht te komen.’
  • Huiselijk geweld
  • In deze factsheet een compact overzicht van de ontwikkelingen en aanpak op het gebied van huiselijk geweld. Download hier de reader: Huiselijk geweld.
  •
  • Praktijkvoorbeelden om radicalisering te voorkomen
  • Dertien praktijkvoorbeelden beschreven die de afgelopen tien jaar in Nederland zijn ontwikkeld en toegepast om radicalisering van islamitische jongeren te voorkomen. De voorbeelden dienen ter inspiratie voor professionals die radicalisering willen tegengaan. Download hier de reader: Preventie van radicalisering.
  • Alleen slechte vrouwen klagen
  • Moedige vrouwen